|
Colectie: | Orizonturi spirituale | |
Format: | 17.5x28 | |
Nr. Pag.: | 200 | |
ISBN: | 973-8279-12-7; (,) | |
Limba: | Romana | |
Editia: | 1 | |
Data aparitie: | 2011 | |
Pret(Lei vechi): | 300000 (TVA9% inclus) | |
Pret(Lei): | 30 | |
Pret nou 2016 (lei): | 28.90 (TVA 5% inclus) |
|
Stoc: | epuizat | |
Descriptori: | | |
|
Cărţi pe care nu trebuie să le scăpaţi
Cărţi cu care va puteţi mândri
Hrană vie, o bicicletă, o carte bună, gândire pozitivă, energie holografică!
NIBIRU, Marduk, Planeta Crucii, Hercolubus, Eris, Omega, 2003UB313 Planeta cu 50 de nume
/ 0 /
CAPITOLUL 8 - Proportia divina în cele patru regnuri (continuare)
8.3. Regnul animal si Numarul de Aur
ANEXA 8.3.1: Forme si structuri regulate în lumea animala
ANEXA 8.3.2: Spirala, arhetipul energiei vitale în lumea animala
ANEXA 8.3.3: Forme fractale în lumea animala
ANEXA 8.3.4: Armonia si simetria, caracteristici ale speciei fluturilor
8.4. Omul este structurat dupa divina Proportie
ANEXA 8.4.1: O reluare moderna a analizei proportiilor corpului uman
ANEXA 8.4.2: Conceptii stravechi despre armonia si proportiile corpului
ANEXA 8.4.3: Forme si structuri anatomice umane care reflecta ordinea, simetria si armonia divina. Omniprezenta fractalitatii si a dezvoltarii în Spirala
ANEXA 8.4.4: De la analogia de forma la analogia functionala. Câteva ilustrari ale unitatii structurale a celor patru regnuri
CAPITOLUL 9 - Proportia de Aur în artele plastice si în arhitectura
9.1. Proportia divina în artele plastice
Pictori din Evul Mediu
Jean Hey
Andrei Rubliov
Piero della Francesca
Pictori din perioada Renasterii
Leonardo da Vinci
Rafael Sanzio
Albrecht Durer ... 77
Alti pictori inspirati care au folosit în operele lor Proportia divina
Andrea Mantegna
Francesco Mazzola
Annibale Carrache
Pieter Paul Rubens
Gustav Klimt
Nicolai Roerich
9.2. Proportia divina în arhitectura
Egiptul antic
Grecia antica
Parthenonul din Atena
Marele altar al lui Zeus si al Atenei de la Pergam
Imperiul roman
Arcul de triumf al lui Titus
Colosseumul
Pantheonul lui Hadrian
Micul templu al Minervei Medica din Roma
Trezoreria de la Petra
San Stefano Rotondo
Arhitectura romanica
Arhitectura gotica
Domul din Milano
ANEXA 9.2.1: Catedrale gotice europene
Catedrala de la Strasbourg
Catedrala de la Rouen
Catedrala din Reims
Catedrala Notre Dame de Chartres
Catedrala Notre Dame de Paris
Arhitectura hindusa
VASTU PURUSA MANDALA
Regentii Spatiului
Cele trei forte si cele trei GUNA
Cele cinci Elemente subtile
Alegerea locului
Gasirea practica, pe teren, a directiilor cardinale
Pozitia intrarii în casa
Despre proportie
Planificarea unei case în conformitate cu stiinta arhitecturii sacre
ANEXA 9.2.2: Temple traditionale orientale
CAPITOLUL 10 - Spatiul carpato-danubiano-pontic, leagan stravechi al spiritualitatii. Brâncusi - artistul de geniu care a redescoperit frumusetea divina
10.1. Spiritualitatea straveche a spatiului românesc
10.2. Constantin Brâncusi, geniul care a condus arhaicul românesc la valoare universala
Întelepciunea milenara a poporului român, transpusa de Brâncusi în aforisme
ANEXA 10.2: Proportia de Aur în lucrarile lui Brâncusi
OVOIDUL
SARUTUL .
PASAREA
COCOSUL
PESTELE
COLOANA
REGELE REGILOR .
ANSAMBLUL MONUMENTAL DE LA TARGU JIU
Masa Tacerii
Poarta Sarutului .
Coloana Infinitului
ANEXA - Tehnica de concentrare asupra corpurilor platonice. Constructia unor modele ale corpurilor perfecte
Glosar de termeni si de nume
EXTRAS DIN CARTE CAPITOLUL II, VOL. I
Aritmetica sacra
„Si când Haosul originar a început sa se ordoneze... toate elementele au primit de la Dumnezeu chipurile lor prin actiunea Ideilor si a Numerelor." (Platon, Timaios)
"Precum Atlas în vechime sprijinea Cerul pe umar,
Asa el sprijina lumea si vecia într-un Numar." (M. Eminescu, Scrisoarea I)
Traim sfârsitul unei epoci zbuciumate în care, datorita exaltarii unui masinism orb, confuzia si decaderea spirituala a Occidentului sunt tot mai evidente, acesta prabusindu-se strivit sub povara propriilor ideologii sterile. Devine din ce în ce mai necesara refacerea mostenirii spirituale a lumii, întoarcerea la obârsii; triada ideala a Adevarului, Frumusetii si Binelui divin, pe care Pitagora si-a fondat doctrina Armoniei, învatatura care constituie si astazi faclia-simbol a Cunoasterii primordiale, transmisa secole de-a rândul în taina, deopotriva în Rasarit si Apus, trebuie "scoasa de sub obroc", pentru folosul acelora, tot mai multi, care vor si aspira din tot sufletul sa redobândeasca simtirea Binelui dumnezeiesc.
O reconstituire integrala a doctrinei pitagorice sau platonice nu este posibila doar pe baza unor texte fragmentare, ce expun rudimente de aritmo-geometrie sacra (si, în plus, de multe ori, în niste exprimari în mod deliberat obscur-aluzive, destinate doar "fixarii" schematice a unei învataturi si initieri care se transmitea în integralitatea ei numai "de la gura la ureche", de la maestru la discipol).
Ramâne însa calea corelatiilor cu doctrina orientala, pastratoarea Traditiei primordiale, singura care mai poate pune în lumina "obscurele" conceptii ale antichitatii egiptene si grecesti. Avem, oricum, multe indicii ca profunzimea cunoasterii anticilor depasea cu mult pe cea a "stiintei" de azi, care pare mai degraba o ratacire, fiind adeseori rupta de realitate si orientata aproape exclusiv spre "fizic", spre lumea materiala. Disciplinele fundamentale ale Simbolismului - bazat pe cunoasterea analogiilor si corespondentelor dintre Mic si Mare, dintre Microcosmos (care este micro-universul fiintei umane) si Macrocosmos (care este Universul în întregul sau) - erau sintetizate în doctrina pitagorica (numita în greaca Mathema, Cunoastere, Învatatura, termenul mult mai cuprinzator decât cel derivat, matematica, ce a ramas în uz pâna azi) prin cele patru stiinte: cea a Simbolismului numeric (Aritmologia), cea a corpurilor si a formelor geometrice (Geometria), cea a Muzicii si cea a astrelor (Astrologia). Evul Mediu le-a pastrat în cadrul Quadrivium-ului platonic...
|
|