|
Colectie: | Filosofie europeana | |
Format: | 14x20 | |
Nr. Pag.: | 352 | |
ISBN: | 978-973-470-394-4; (,) | |
Limba: | Romana | |
Editia: | 1 | |
Data aparitie: | 2008 | |
Pret(Lei vechi): | 350000 (TVA9% inclus) | |
Pret(Lei): | 35 | |
Pret nou 2016 (lei): | 33.72 (TVA 5% inclus) |
|
Stoc: | epuizat | |
Descriptori: | filosofie moderna | |
|
Cărţi pe care nu trebuie să le scăpaţi
Cărţi cu care va puteţi mândri
Hrană vie, o bicicletă, o carte bună, gândire pozitivă, energie holografică!
NIBIRU, Marduk, Planeta Crucii, Hercolubus, Eris, Omega, 2003UB313 Planeta cu 50 de nume
/ 0 /
Filosof german neokantian, Ernst Cassier (1874-1945) a pornit in realizarea principalei sale opere, "Philosophie der symbolischen Formen"/ Filosofia formelor simbolice, de la o serie de principii kantiene in vederea elaborarii unei teorii a culturii prin care afirma ca limba, miturile, religia, arta, stiinta sunt toate forme simbolice, care nu mai trebuie intelese pornind de la vreo „lege universala” a naturii umane sau prin raportare la vreo instanta exterioara lor.
In acest prim volum, limbajul este, asadar, analizat ca atare in specificitatea naturii si a legitatii sale proprii.
„Am proiectat aceasta opera in momentul cercetarilor intreprinse si sintetizate in cartea mea "Substanzbegriff und Funktionsbegriff" (Berlin, 1910) [Conceptul de substanta si conceptul de functie].
In efortul de a face eficient rezultatul acestor cercetari, raportate in mod esential la structura gandirii matematice si natural-stiintifice, pentru abordarea problemelor spiritual-stiintifice, mi se contura tot mai clar faptul ca teoria generala a cunoasterii, in conceptia si delimitarea sa traditionala, nu este suficienta pentru o fundamentare metodica a stiintelor spiritului. Mi se parea ca teoriei despre constructia natural-stiintifica a conceptului si judecatii, prin care „obiectul” naturii este determinat in caracteristicile sale constitutive, prin care obiectul cunoasterii este conceput in conditionalitatea sa prin functia cunoasterii, ar trebui sa i se alature o determinare analoga pentru domeniul subiectivitatii pure. Prima parte se limiteaza la o analiza a formei lingvistice; al doilea volum contine proiectul unei fenomenologii a gandirii mitice si religioase, in timp ce in al treilea si ultimul, va fi expusa teoria propriu-zisa a cunoasterii, adica morfologia formelor gandirii stiintifice.” Ernst CASSIRER
|
|